lunes, 20 de febrero de 2012

Activitat 3 - Cristina Belmonte, Marta Diego

1. Analitza el vídeo Information/R/Evolution.

- Posa un titular a aquest vídeo:

Progrés en la cerca d'informació

- Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú. Exemple: Wikipedia és …

Màquina d'escriure: Aparell que permet d'imprimir caràcters tipogràfics en un paper.

Fitxer d'arxius: Bloc lògic d'informació designat per un nom i considerat com una unitat per l'usuari.

Biblioteca: Servei cultural que organitza i manté el dipòsit, la classificació, la conservació i la consulta o lectura de llibres o d'altres materials gràfics.


Internet: Xarxa de xarxes informàtiques, descentralitzada, ampliable indefinidament i d'abast mundial.

Microsoft Word: és un programa editor de texts molt popular.

Google: Cercador d'informació en la World Wide Web

Yahoo: Cercador d'informació d'internet, amb seu a Sunnyvale (Califòrnia)

Blog: un blog o bé bitàcola, (de l'anglès blog, truncació de weblog: diari web) és un diari interactiu personal (dip) a Internet. Un blog és dissenyat perquè, com un diari, cada article tingui data de publicació, de manera que la persona que escriu (blocaire, blogaire o bloguista) 
i les que llegeixen puguin seguir tot el que s'ha publicat i editat.

Wikipedia: És una enciclopèdia online lliure, on qualsevol pot col·laborar empleant només el navegador web.

La Enciclopedia Británica (en latín, Encyclopædia Britannica) es una enciclopedia en inglés editada por Encyclopædia Britannica, Inc., una empresa privada.

Diigo és un servei web que permet guardar online totes les direccions dels nostres llocs preferits mitjançant un sistema d'etiquetes per fer més fàcil la seva localització.

Bookmarks: Eina d'algunes aplicacions que emmagatzema direccions de pàgines web que l'usuari creu útils.

YouTube: És un lloc web que permet als usuaris pujar, veure i compartir videos.

Digg:  és un site de notícies i videos que té una particularitat, i és que són els propis usuaris els que pugen la informació, referida a diverses temàtiques, com a ciència, tecnologia, esports i entreteniment. 

- Fes un comentari o valoració personal
És un vídeo informatiu que ens mostra de forma clara i senzilla l'avenç de la informació des de la màquina d'escriure fins la web 2.0. Presenta moltes de les webs més utilitzades per els usuaris, entre ells Youtube, Wikipedia o Yahoo. 

2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2011” (Telefónica)

- Tria un apartat de l’informe i el comentes, donant la teva opinió.

''Otro aspecto a tener muy en cuenta además del número de usuarios de cada medio, es el grado de intensidad en su uso, que en este caso medimos como el porcentaje de los usuarios de un determinado canal de comunicación que lo utiliza a diario. Se observa que la mayoría de los canales de comunicación son utilizados todos los días por más de la mitad de los usuarios, siendo la comunicación en persona la más utilizada con el 89,4% que la practican a diario, en el caso de los jóvenes este porcentaje se eleva hasta el 93,6%. El segmento de los más jóvenes también destaca, además de por utilizar un número mayor de medios de comunicación, por utilizarlos de forma más intensiva y además de la comunicación en persona hay otros dos medios que son utilizados diariamente por más del 75% de sus usuarios: el mensaje a una red social (Facebook, Myspace…) que alcanza el 79,2% y se convierte en el segundo medio de uso más intensivo y la llamada al móvil con el 77,7%.''


He escollit aquest apartat de l'informe perquè tracta un tema que, a dia d'avui, es fa molt notori entre la societat i els grups de joves majoritàriament. Tots coneixem l’existència de les xarxes socials, però molts cops no ens adonem que actualment formen part de la nostre vida, i passem gran part del temps fen ús d’aquestes, o bé per conèixer l’actualitat des de diferents punts de vista (Twitter) o simplement per saber que fa la gent del teu voltant social (Facebook).
En el fragment es diu també que els joves no només utilitzem un major nombre de mitjans de comunicació sinó que aquests són usats de forma intensa i contínua. En resum, aquests mitjans, les xarxes socials, han obert de forma massiva la oportunitat de donar-te a conèixer al món i de conèixer el món a través de les persones que també fan ús d’aquestes.

Cristina Belmonte
Marta Diego

No hay comentarios:

Publicar un comentario