lunes, 20 de febrero de 2012

Activitat 3 - Claudia Baurier, Alexia Verdaguer

1. Analitza el vídeo Information/R/Evolution. 
http://www.youtube.com/watch?v=-4CV05HyAbM

* Posa un titular a aquest vídeo:

Junts creem més informació, estàs preparat?

* Identifica tots els serveis i productes que puguis i fes una descripció bàsica de cadascú:

Google: és una empresa especialitzada en cerques per internet i publicitat online. Es dedica a organitzar la informació del món i a fer-la universalment accessible i útil.

Paint: és un programa simple de dibuix gràfic.

World Wide Web: (Red informàtica mundial) és un sistema de distribució de informació basat en hipertexts o hipermèdies enllaçades i accessibles a través d’Internet.

Yahoo: és una empresa global de mitjans amb seu als Estats Units. La seva missió és ser el servei global d’Internet més essencial pels consumidors i negocis.
Blogger: Blogger és un servei que permet crear i publicar una bitàcola en línia.

Diigo: Diigo és un sistema de gestió de informació personal basat en el concepte "núvol", que inclou marcadors web, blocs de notes post-it, arxius de imatges i documents.
Youtube: és un lloc web en el qual els usuaris poden pujar i compartir vídeos.
Digg: és un lloc web principalment sobre noticies de ciència y tecnologia. Combina marcadors socials, blogging i sindicació amb una organització sense jerarquies, amb control editorial democràtic, el qual permet que es publiquin articles sobre una gran varietat de gèneres.


* Fes un comentari o valoració personal

M'ha encantat aquest video, crec que és una interessant presentació de com ha canviat la manera d'informar. També m'ha agradat molt la forma com està presentat.

2. A partir de l’Informe: “Sociedad de la Información España 2011” (Telefónica) http://e-libros.fundacion.telefonica.com/sie11/aplicacion_sie.html:

3.3 Adquiere relevancia el acceso multidispositivo y simultáneo a diversos tipos de contenidos digitales (comentario del apartado y opinión personal):


Estos últimos años, ha surgido un fenómeno llamado "internetisación de la telefonía móvil". Animado por la disponibilidad de las redes de acceso de banda ancha, la difusión de los teléfonos inteligentes (PDA) y, finalmente, al ofrecer planes ilimitados de datos móviles, el acceso a Internet móvil se está convirtiendo en una característica disponible para un mayoría de los usuarios. Los jóvenes de 16 a 24 años son el objetivo principal de los operadores que desean responder a sus necesidades de conectarse de manera permanente a Internet.


Por lo tanto, el uso de teléfonos móviles por esta población de usuarios, no se limita a enviar y recibir SMS. La capacidad técnica de sistemas de explotación de los nuevos teléfonos móviles permite acceder ,de maner simplificada, a los sistemas de software complejos. Ahora es posible configurar nuestro teléfono móvil para que sea la extensión natural de nuestra conexión fija en nuestro ordenador en casa.


La adopción masiva de adolescentes, cada vez más jóvenes, de las redes sociales podría ser considerado el combustible de este fenómeno de "internetisación". De la misma manera que la prohibición del acceso a las redes sociales en los entornos labores es infringida  por el acceso directo a internet en los móviles de los trabajadores; éste fenómeno también comienza a extenderse en el entorno escolar.


Claudia Baurier,
Alexia Verdaguer.

No hay comentarios:

Publicar un comentario